یادگاری

ساخت وبلاگ

تصاویر سریال لبخند رخساره و خلاصه ای از آن
 

سریال لبخند رخساره , عکس بازیگران سریال لبخند رخساره

عکس بازیگران و پشت صحنه سریال لبخند رخساره

سریال لبخند رخساره , عکس بازیگران سریال لبخند رخساره

عکس بازیگران و پشت صحنه سریال لبخند رخساره

سریال لبخند رخساره , عکس بازیگران سریال لبخند رخساره

در خلاصه‌ای از داستان سریال «لبخند رخساره» به قلم سعید نعمت اله  آمده است: دوري هيچ وقت دوستي نمي آورد و خانواده قصه لبخند رخساره با فداكاري و گذشت و علاقه از دوري ها مي گذرند و كنار هم مي مانند.
منبع:صبا

لبخند رخساره

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 21 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 14:07

چرا چربی های شکم در آخرین مرحله رژیم لاغری آب میشه

واکنش‌های هورمونی به استرس می‌تواند موجب افزایش چربی‌های میان‌تنه شود.

خیلی از آنهایی که درگیر برنامه‌های کاهش وزن هستند گله می‌کنند که چربی‌های بعضی از قسمت‌های بدن بسیار سرسخت هستند و انگار هیچوقت به طور کامل از بین نمی‌روند. شکم یکی از متداول‌ترین این ناحیه‌هاست. علت این عدم تمایل به چربی‌سوزی در یک ناحیه خاص از بدن می‌تواند از دستور ژنتیکی که طبق آن بدن چربی ذخیره می‌کند تا تفاوت‌های جنسیتی و واکنش‌های هورمونی احتمالی به رژیم‌های غذایی و محیط زندگی تغییر کند.

چربی‌سوزی موضعی

چربی‌سوزی موضعی یک باور عمومی نادرست درمورد لاغری است. بعضی بر این باورند که ورزش کردن روی یک ناحیه از بدن می‌تواند به سوختن چربی‌های آن ناحیه کمک کند. این درست نیست. کاهش چربی‌های بدن منجر به از دست رفتن چربی در کل بدن می‌شود. طبق تحقیقی که بر روی گروهی از مردانی انجام گرفت که ۵۰۰۰ حرکت درازنشست را طی یک دوره ۲۷ روزه انجام داده بودند، کاهش چربی به طور مساوی از کل بدن آنها اتفاق افتاده بود نه فقط از ناحیه شکمشان.

ذخیره شدن چربی در بدن

چربی‌های بدن ابتدا در یک ناحیه انباشته می‌شوند. ذخیره شدن چربی در بدن برحسب جنسیت متفاوت است. چربی اضافه مردها معمولاً ابتدا در ناحیه شکم و در خانم‌ها در ناحیه ران و پاها انباشته می‌شود. البته این مسئله در افراد مختلف متفاوت است. اما بااینکه چربی زیرپوستی از کل بدن کم می‌شود، در زمان ذخیره شدن، ابتدا به یک ناحیه می‌رود. حتی به نظر می‌رسد که وقتی چربی اضافه از طریق رژیم‌غذایی و ورزش می‌سوزد، اولین جایی که چربی گرفته است، در آخرین مرحله چربی‌سوزی می‌کند.

استرس و چربی شکم

هورمون کورتیزول در زمان‌های استرس طولانی‌مدت ترشح می‌شود. یکی از عملکردهای کورتیزول آزاد کردن چربی انباشته به جریان خون برای انتقال است. این چربی‌ها می‌توانند بعنوان سوخت عضلات در سوخت‌وساز هوازی مورد استفاده قرار گیرند، درست مثل واکنش جنگ و گریز. اما کورتیزول ممکن است باعث شود چربی آزادشده دوباره ذخیره شود، اما اینبار به شکل چربی شکمی به دور اندام‌های داخلی. سبک زندگی نشسته امروزی می‌تواند به این معنی باشد که نمی‌توان واکنش فیزیکی به استرس داد و این موجب انتقال چربی‌های نواحی دیگر بدن به شکم می‌شود.

خطرات مربوط به چربی شکمی

چربی‌ شکمی بیشتر از چربی‌های انباشته‌شده در فسمت‌های دیگر بدن نشان دهنده عوامل خطرزای دیگر است. چربی احشایی (شکمی) با بیماری‌های قلبی، دیابت نوع ۲، سندرم متابولیک، سرطان سینه و روده، فشارخون بالا و مشکلات مثانه در ارتباط است.

سوزاندن چربی‌های شکم
 
چربی‌سوزی موفق و حفظ آن نیاز به ترکیبی از رژیم‌غذایی و ورزش دارد. به نظر می‌رسد که تاثیر رژیم‌غذایی برای از دست رفتن چربی‌های شکم بیشتر است. اما ورزش هم تاثیر بسیار خوبی بر کنترل استرس نشان داده است. تقویت واکنش به استرس به استفاده از چربی آزادشده توسط کورتیزول کمک می‌کند تااینکه اجازه دهد که این چربی‌ها در بدن ذخیره شوند. در نهایت پشتکار و ثبات‌قدم به یک برنامه کاهش‌وزن موجب موفقیت در این زمینه می‌شود.
منبع:مردمان mardoman.net

رژیم چاقی

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 29 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 14:03

توضیحات ضرب المثل دوغ و دوشاب یکی است

وقتی که به زحمات و فداکاریهای افراد توجه نشود و خوب و بد و زشت و زیبا در یک کفه قرار گیرد به ضرب المثل بالا استشهاد و تمثیل می کنند و یا به عبارت دیگر می گویند: "دوغ و دوشاب پیشش یکی است."

چون اساس کار در این کتاب بر این است که ریشه های واقعی امثال و حکم از لابلای تاریخ و افکار و عقاید مردم این سرزمین بیرون کشیده شود و یکی از آنها ریشۀ همین ضرب المثل است، علی هذا دریغ دانست که از آن سطری نگوییم و سطری نپردازیم.

دوغ که متفرع از ماست است و پس از گرفتن کره از ماست باقی می ماند در محیط گله داری بیشتر به مصرف تغذیۀ سگان گله می رسید. دوشاب همان شیره است که با پختن آب انگور به دست می آید.

اما وجه تناسب دوغ و دوشاب و توجه به اهمیت یکی بر دیگری را در سرزمین لرستان باید جستجو کرد زیرا به قرار تحقیق لرهای گله دار برای دوغ که کره آن گرفته شده ارزش و اهمیتی قابل نبوده اند و غالباً آن را به دور می ریختند.

دوشاب که به اصطلاح دیگر آن را شیره می گویند چون مواد اولیه و وسایل تهیه و تدارک آن برای گله دارها فراهم نبود بدون تردید عزت و اهمیت بیشتر داشت و هرگز دوغ بی خاصیت در نزد لرها نمی توانست جای دوشاب را بگیرد.

لرهای گله دار و به طور کلی طبقۀ حشم دار، دوشاب را به سبب شیرینی و حلاوتش دوست دارند زیرا علاوه بر آنکه ذائقه را شیرین می کند در سرمای سخت زمستان در کوهستانها بر میزان کالری و حرارت بدن می افزاید.

ضرب المثل

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 14 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 14:00

دیدن خواب پاپيون به همراه تعبیر آن

پ

 کسي که در خواب پاپيون بسته باشد به قضاوت مردم درباره خودش نيازمند است و به آن اهميت مي دهد و به خصوص از اين که در باره اش بد داوري شود هراسناک است. اين نياز در همه ما هست و اين خوف و رجا نيز وجود دارد و هر چه ما بيشتر از جامعه اي که در آن زندگي مي کنيم متوقع باشيم و جامعه نيز هر چه بيشتر روي ما حساب کند اين احساس بيشتر توسعه مي يابد و نيرومندتر مي شود تا جايي که به صورت بخشي از سرشت و طبيعت ما درمي آيد و يا يک عادت غير قابل ترک مي گردد. اين زمينه نيرومند احساسي در خواب هاي ما به شکل چيزهايي ظاهر ... 


مي شود که مي توانند جالب نگاه و برانگيزنده قضاوت خوب مردم باشد که پاپيون يکي از آنهاست. با اين توضيح درک موضوع آسان است که بيننده خواب چقدر به نيک داوري مردم نسبت به خودش نيازمند است و از قضاوت بد مي ترسد. اگر کسي در خواب ببيند که پاپيون يا کراوات بسته و در بيداري از اين دو چيز استفاده نمي کند هستند کساني که کراوات مي بندند اما پاپيون نمي زنند، ضمير ناخودآگاه او از يک غم خبر مي دهد که چندي نه خيلي طولاني و زياد موچب آشفتگي روح او خواهد شد و بعد مرتفع مي گردد. اگر ببينيد پاپيون بسته ايد اما لباسي مناسب پاپيون به تن نداريد عملي مرتکب مي شويد که در نتيجه آن شما را سرزنش و شماتت مي کنند. پاپيون باز و گره نخورده مشکل است و چنانچه ببينيد پاپيوني در دست داريد که مي خواهيد ببنديد با مشکلي رو به رو مي شويد که حل آن مشکل دقت و صرف وقت مي خواهد. اگر کسي پاپيوني به شما هديه کرد ترديد نداشته باشيد که فريب مي خوريد و فريب دهنده يک زن است . اگر در خواب ديديد که پاپيون داريد اما آن را در جيب نهاده ايد خواب شما مي گويد که در روزهاي آينده به دروغ گويي متوسل مي شويد، دروغي که باگفتن آن مي خواهيد حقيقتي را پنهان کنيد. اگر در خواب ببينيد که ديگري پاپيون بسته موردي پيش مي آيد که بايد رقابت کنيد يا با شما رقابت مي کنند.

پ

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 34 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:57

ویژگی های مایع منی طبیعی چه می باشد

منی چیست؟
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت مردمان، هر میلی‌لیتر منی به طور معمول حاوی میلیون‌ها اسپرم است.
منی مایعی سفید یا طوسی رنگ است که از مجرای ادرار (لوله‌ای که در آلت‌تناسلی قرار گرفته است) در زمان انزال خارج می‌شود.
هر میلی‌لیتر مایع منی به طور معمول حاوی میلیون‌ها اسپرم است اما اکثر حجم آن را ترشحات غدد موجود در دستگاه تناسلی مرد تشکیل می‌دهد.
هدف مایع منی فقط تولیدمثل است، بعنوان وسیله‌ای برای بردن اسپرم به دستگاه تناسلی زن.
بااینکه انزال منی همراه با ارگاسم و لذت جنسی است اما نعوظ و ارگاسم توسط مکانیزم‌های مختلفی کنترل می‌شوند و برای داشتن رابطه‌جنسی لذت‌بخش، نیازی به بیرون آمدن منی نیست.

مایع منی از چه ساخته شده است؟
مایع منی از ترشحات غدد مختلفی تشکیل می‌شود که فقط ۵ درصد از آن از بیضه‌ها می‌آیند.

جدول ۱: اندام‌هایی که به تولید مایع منی کمک می‌کنند

غده
   

درصد از کل

بیضه‌ها و اپیدیدیم
   

۵

کیسه‌های منی
   

۴۶-۸۰

غده پروستات
   

۱۳-۳۳

غده پیازی-میزراهی و ادرار
   

۲-۵

بیضه‌ها و اپیدیدیم

۷۰ روز طول می‌کشد تا اسپرم در بیضه‌ها تولید شود. هر اسپرم از سلولی به نام اسپرماتوگونی داخل بیضه ساخته می‌شود.

اسپرماتوگونی برای تولید اسپرماتوسیت، تکثیر می‌شود که بعد به اسپرماتید تبدیل می‌شود. اسپرماتید دم معروف خود را ساخته و این سلول به تدریج با تکان دادن دمش، توانایی حرکت کردن پیدا می‌کند.

اسپرماتید در آخر به یک اسپرماتوزوئید تبدیل می‌شود. این فرآیند ۶۰ روز طول می‌کشد و بعد ۱۰ تا ۱۴ روز طول می‌کشد تا قبل از اینکه اسپرم بتواند با مایع منی از بدن خارج شود، از مجرای هر بیضه و لوله بالغ‌کننده اسپرم آن یعنی اپیدیدیم عبور کند.

مایعی که توسط بیضه‌ها ساخته می‌شود حاوی موادشیمیایی متعددی است اما سرشار از تستوسترون است.

کیسه‌های منی

کیسه‌های منی معمولاً بیش از نیمی از حجم منی را تشکیل می‌دهند. ترشحات آنها سرشار از قندی به نام فروکتوز است که ماده‌مغذی مهمی برای اسپرماتوزوئید می‌باشد.

آنها همچنین ماده دیگری هم تولید می‌کنند که باعث لخته شدن منی (چسبناک یا ژله مانند شدن آن) بعد از انزال می‌شود که برای تولیدمثل و نگه داشتن منی در گردنه رحم زن مفید است.

غده پروستات

ترشحات غده پروستات حاوی موادشیمیایی مختلفی است که آنتی‌ژن خاص پروستات (PSA) جالب‌ترین آن است.

PSA یک آنزیم است، یک کاتالیزود که موجب واکنش‌های بیوشیمیایی می‌شود و در این مورد یک نوع آنزیم است که کواگولاز نامیده می‌شود.

عملکرد اصلی PSA مایع کردن منی لخته‌شده است تا اسپرماتوزوئید بتواند از آن فرار کرده و برای بارور کردن تخمک در دستگاه تناسلی زن، به سمت آن شنا کند.

سلول‌های غده پروستات PSA تولید می‌کنند که مقداری از آن به جریان خون نفوذ می‌کند و در منی هم یافت می‌شود.

هرچه غده پروستات بزرگتر و قوی‌تر باشد، PSA بیشتری در خون دیده می‌شود.

مردانی که غده پروستات آنها بزرگ و غیرسرطانی است معمولاً به طور متوسط سطح بیشتری PSA در خونشان یافت می‌شود. سطح آن در خون مردانی که دچار سرطان پروستات هستند بسیار پایین است. اما سطح PSA می‌تواند در هر دو مورد طبیعی باشد. این وضعیت می‌تواند نشانه اندازه و فعالیت غده پروستات باشد اما تست خاصی برای تشخیص سرطان پروستات نیست.

غده پیازی-میزراهی و ادرار

ترشحات این غدد دستگاه تناسلی مرد را چرب و روان می‌کند اما می‌تواند حاوی پادتن‌هایی هم باشد که بر باروری اثر می‌گذارند.

این پادتن‌های ضداسپرم می‌توانند از حرکت درست اسپرماتوزوئید و بارور کردن تخمک جلوگیری کنند.

مایع منی طبیعی چگونه است؟

منی معمولاً سفید یا طوسی رنگ است اما گاهی ممکن است زرد باشد. صورتی یا قرمز شدن مایع منی دلیل بر وجود خون در آن است.

بااینکه این به ندرت نشانه یک مشکل جدی است اما مردهایی که منی آنها به ظاهر لکه خون دارد باید به پزشک مراجعه کنند.

منی بلافاصله بعد از انزال دلمه می‌شود و مایعی چسبناک و ژله‌مانند تشکیل می‌دهد. بعد از ۵ تا ۴۰ دقیقه دوباره مایع می‌شود.

کاملاً طبیعی است که منی گلوبول‌های ژله‌مانند شکل دهد و این نشانه هیچ مشکل سلامتی یا باروری نیست. اگر منی نتواند دلمه شود و بعد دوباره مایع شود، می‌تواند نشانه مشکل در باروری باشد.

حجم متوسط منی که در انزال تولید می‌شود ۲ تا ۵ میلی‌لیتر است. حجم پایین‌تر از 1.5 میلی‌لیتر و بالاتر از 5.5 میلی‌لیتر غیرطبیعی هستند.

پایین بودن حجم منی می‌تواند بخاطر انزال‌های مکرر باشد و بالا بودن آن معمولاً بعد از نداشتن انزال به مدت طولانی دیده می‌شود.

سازمانی جهانی سلامت تعریفی از شمارش طبیعی نرمال ارائه می‌کند:

۱. غلظت اسپرماتوزوئید باید حداقل ۲۰ میلیون به ازای هر میلی‌لیتر باشد.

۲. حجم کلی منی باید حداقل ۲ میلی‌لیتر باشد.

۳. تعداد کلی اسپرماتوزوئیدها در انزال باید حداقل ۴۰ میلیون باشد.

۴. حداقل ۷۵ درصد از اسپرماتوزوئیدها باید زنده باشند (طبیعی است که تا ۲۵ درصد آنها مرده باشند)

۵. حداقل ۳۰ درصد از اسپرماتوزوئیدها باشد شکل و فرم طبیعی داشته باشند.

۶. حداقل ۳۰ درصد از اسپرماتوزوئیدها باید با حرکت سریع رو به جلو شناور باشند.

۷. حداقل ۵۰ درصد از اسپرماتوزوئیدها باید رو به جلو حرکت کنند.

دانستن تعداد اسپرم‌های مرده و غیرطبیعی که می‌تواند در یک نمونه طبیعی وجود داشته باشد، تعجب آور است.


سنجش تعداد اسپرم کاری بسیار تکنیکی است و نتیجه آن می‌تواند تحت‌تاثیر عوامل مختلفی مثل مدت‌زمان بین انزال و سنجش نمونه منی و همچنین اینکه منی در زمان حمل به آزمایشگاه چطور نگهداری شده است، باشد.

شمارش اسپرم‌ها در یک فرد خاص حتی طی چند روز می‌تواند متفاوت باشد. خیلی مهم است که حداقل دو، ترجیحاً سه یا بیشتر، نمونه برای ارزیابی ارائه شود که بین هرکدام دو تا سه هفته فاصله باشد. یک نمونه تکی برای ارزیابی کیفیت منی کافی نیست.

شمارش اسپرم فقط نشانه ظرفیت باروری است و یک شمارش طبیعی موفقیت را تضمین نخواهد کرد.

علاوه بر این، هرچه تعداد اسپرم‌ها بیشتر باشد هم بهتر نیست، زیرا تعداد بیش از اندازه بالای اسپرم نیز می‌تواند موجب مشکلات باروری شود.

آیا باروری مردانه رو به زوال است؟

مقالات مختلفی عنوان کرده‌اند که شمارش اسپرم رو به کاهش و باروری مردانه رو به زوال است. یکی از معروف‌ترین این تحقیقات، مطالعه‌ای بود که در سال ۱۹۹۲ توسط کارلسون و همکاران به چاپ رسید که مروری بر ۶۱ تحقیق انجام‌گرفته از سال ۱۹۳۸ انجام داده بود. نتیجه این مطالعه نشان می‌داد که شمارش متوسط اسپرم تا ۴۲ درصد کاهش داشته است.

اما تحلیل آنها از جنبه‌ها مختلف دچار اشتباهاتی بود و نتیجه مطالعه آنها چندان قابل‌اعتماد نیست.

تحقیقات متعدد دیگری درمورد کیفیت منی از آن زمان تاکنون به چاپ رسیده است که نتایج متناقضی را در بر داشته است.

بعضی از این تحقیقات عنوان می‌کنند که شمارش اسپرم مردان رو به کاهش است و بعضی ادعا می‌کنند که هیچ تغییری وجود نداشته است. اما حتی اگر شمارش اسپرم رو به کاهش باشد، تاثیر آن باروری مشخص نیست.

در حال حاضر هیچ سند مشخصی برای آن وجود ندارد.

آیا عوامل محیطی امروز بر باروری مردان تاثیر دارد؟

امروزه عوامل محیطی بیشتری نسبت به ۵۰ سال پیش وجود دارد که می‌تواند بر باروری مردان تاثیر بگذارد. این عوامل عبارتند از:

1. تجزیه‌کنندگان درون‌ریز

2. آلاینده‌های سمی

3. بیماری‌های مقاربتی

4. کمبود زینک

5. اعتیاد به مشروبات الکلی

6. سیگار

7. مصرف استیروئیدهای آنابولیک

8. اشعه یونیزان

9. امواج پارازیت ماهواره ای

تجزیه‌کنندگان درون‌ریز موادشیمیایی در محیط هستند که بخاطر توانایی‌شان برای تاثیرگذاری منفی بر سیستم درون‌ریز بدن موجب مشکلات سلامتی می‌شوند.

آلاینده متعدد صنعتی هم می‌توانند بر باروری تاثیر داشته باشند، درست مثل مصرف سیگار و مشروبات الکلی.

جدول ۲: آلاینده‌هایی که ممکن است موجب مشکلات باروری شوند

آلاینده
   

منبع

تالات
   

صنعت پلاستیک‌سازی

آلکیل‌فنول
   

شوینده‌های صنعتی و خانگی

بیس‌فنول A
   

لاک پوشاننده غذاها، درمان‌های دندانپزشکی

آفت‌کش‌های ارگانوکلرین (لیندان، DDT و از این قبیل)
   

مصرف‌شده در سیریال‌ها، میوه‌ها و کلم

دیوکسین‌ها
   

دورریزهای تولید کاغذ

وینکلوزولین
   

قارچ‌کش‌های مورداستفاده در غذاها

فیتواستروژن‌ها
   

محصولات سویا



چطور می‌توان توانایی باروری را حفظ کرد؟

۱. سبک زندگی سالم را با یک برنامه‌غذایی متعادل و ورزش منظم دنبال کنید.

۲. سیگار نکشید و از داروهای مخدر استفاده نکنید.

۳. از مشروبات الکلی استفاده نکنید یا مصرف آن را محدود کنید.

۴. با دنبال کردن راهکارهای ایمنی و پوشیدن لباس‌های محافظ سعی کنید در معرض خطرات صنعتی و شغلی قرار نگیرید. کارفرمای شما وظیفه دارد اطلاعات لازم را درمورد خطرات شغلتان برای سلامتی عنوان کند و از ایمنی و سلامت محیط‌کار مطمئن شود.

۵. با داشتن روابط‌جنسی سالم و استفاده از کاندوم، از بیماری‌های مقاربتی دوری کنید.

شواهد کنونی نشان نمی‌دهند که پوشیدن لباس‌زیر پاچه‌دار یا گذاشتن بیضه‌ها در آب سرد، کیفیت منی را بالا می‌برد.

یک تحقیق جالب هلندی نشان داده است که پوشیدن شلوارهای تنگ چرمی و لباس‌زیرهای تنگ پلاستیکی به همراه هم بر تحرک اسپرم تاثیر دارد اما هیچکدام به تنهایی این تاثیر را نداشته است.

بعضی شواهد نشان می‌دهند که استرس کیفیت منی را پایین می‌آورد و آن هم احتمالاً به دلیل تغییرات هورمونی است که در بدن ایجاد می‌شود.

علل استرس در زندگی مدرن یکی از نگرانی‌های موجود درمورد باروری است که خود می‌تواند موجب بالا رفتن استرس شود. اگر تصور می‌کنید که مشکل باروری داشته باشید، بد نیست که با پزشک خانوادگی خود مشورت کنید.

احتمال بارداری در یک زوج سالم و جوان ۲۰ درصد در ماه است، به همین دلیل تاخیر سه تا شش ماه قبل از بارداری غیرطبیعی نیست.
منطقی است که بعد از شش ماه رابطه‌جنسی بدون جلوگیری، ارزیابی‌های اولیه را انجام دهید.
منبع:مردمان mardoman.net

منی

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 26 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:54

ارائه روش هایی برای کاهش درد زایمان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه پوردو ایندیانا آمریکا با تحقیق بر روی مردم بومی منطقه مایا در مکزیک دریافتند سایز مادر و شیوه زایمان می تواند الگوی رشد کودک را تا سن ۵ سالگی پیش بینی کند.

زایمان طبیعی

آماندا ویل، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «مادرانی که دارای شاخص توده بدنی بالا هستند و زایمان به روش سزارین داشته اند، دارای چاق ترین کودکان در این روستا بودند.»

ویل در این مطالعه، ۵۷ مادر و ۱۰۸ کودک آنها را که بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ بدنیا آمده بودند مورد مطالعه قرار داد و تا سن ۵ سالگی رشد ماهیانه کودکان را زیرنظر داشت. در حدود ۲۰ درصد این کودکان به شیوه سزارین بدنیا آمده بودند.

ویل در مطالعاتش دریافت تفاوت های موجود بین سایز کودکان نشان می دهد که شیوه تولد آنها نقش مهمی در نحوه رشد این کودکان می گذارد.

وی متوجه شد کودکان ۵ ساله که به هنگام تولد وزن بالا داشته، و از مادرانی با شاخص توده بدنی بالا زاده شده بودند، وزن شان به طور میانگین در صورت زایمان به روش طبیعی ۱۵.۵ کیلوگرم بود. اما اگر به روش سزارین متولدشده بودند، وزن کودک در ۵ سالگی ۱۷ کیلوگرم بود، یعنی در حدود ۱۰ درصد بیشتر.

ویل مطالعاتش را از اینرو در بین روستاییان مایا در مکزیک انجام داد چراکه بسیاری از فاکتورهای دیگر مرتبط با چاقی نظیر رژیم غذایی پرچرب و پرقند یا سبک زندگی بی تحرک در بین این مردم متداول نبود تا نتایج مطالعات را تحت الشعاع قرار دهد.
منبع:مهر

فیلم زایمان طبیعی

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 34 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:51

پیروزی کاندیدای حامی روسیه در دور دوم انتخابات

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ایگور دودان، کاندیدایی است که وعده روابط نزدیک‌تر با مسکو را داده و بلافاصله بعد از اتمام رای گیری در انتخابات روز یکشنبه اظهارنظرهای به زبان روسی ایراد کرد.

نتیجه انتخابات 96

براساس آمار مربوط به شمارش بیش از ۹۸ درصد آراء او توانسته بالغ بر ۵۴ درصد رای به دست آورد و رقیب غرب‌گرای او یعنی مایا ساندو که یک مقام سابق بانک جهانی بوده و دستور کار ضد فساد را داشت حدود ۴۶ درصد رای داشته است.

دودان بعد از اعلام این نتایج در صحبت‌هایی به زبان رومانیایی گفت: همه می‌دانند که من پیروز شده‌ام.

او از رقیبش ساندو به دلیل یک رقابت دشوار اما خوب تشکر کرده و گفت، قرار است رئیس جمهور همه مولداویایی‌ها شود.

دودان در زمان تبلیغات انتخاباتی تلاش داشت تا از خشم مردم از فساد در دولت حامی اروپای قبلی که در سال ۲۰۰۹ به قدرت رسید به ویژه بر سر مساله گم شدن حدود یک میلیارد دلار از بانک‌های مولداوی استفاده کند. با اعلام نتایج دودان از مردم مولداوی خواست تا همچنان آرام باشند.

وی تاکید کرد: ما نیاز به بی‌ثباتی و رویارویی که برخی در تلاش برای تحریک آن هستند نداریم. ما همه در یک کشور زندگی می‌کنیم که نامش مولداوی است. رئیس جمهور بعدی باید تعادل را برقرار کند.

ساندو که وزیر سابق آموزش مولداوی بوده و رهبر حزب اقدام و همبستگی است وعده داده بود این کشور در اتحادیه اروپا آینده‌ای موفق‌تر داشته باشد.

او نیاز به حضور بالای رای دهندگان در انتخابات به منظور افزایش شانس پیروزی خود داشت اما نهایتا اعلام شد که سطح حضور رای دهندگان در این انتخابات ۳ / ۵۳ درصد بوده که چهار درصد بیشتر از دور اول انتخابات بوده است که البته این نتیجه به ضرر ساندو تمام شد. او خواهان استعفای مقامات سازمان دهنده انتخابات شده و انتقاد کرد که انتخابات خیلی بد برگزار شده است.

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 6 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:48

تعبير خواب اشترغاز به همراه اشترمرغ

ا

 تعبیر خواب - اشترغاز
محمد بن سيرين گويد: ديدن اشترغاز به خواب، دليل غم و اندوه بود. اگر بيند اشترغاز فراگرفت، يا كسي بدو داد و از او همي خورد، دليل كه به قدر آن غم و اندوه خورد. 
اگر ديد وي آن را به كسي داد يا بفروخت، دليل كه از غم و اندوه رسته شود. اگر بيند اشترغاز داشت و بخورد، دليل كه آن كس از بهر آن اندوهگين شود.

 تعبیر خواب - اشترمرغ
محمدبن سيرين گويد: اشترمرغ در خواب مرد بياباني بود. اگر اشترمرغ ماده بود زن بياباني بود. اگر بيند اشترمرغ ماده گرفت، يا كسي بدو داد،دليل كه زني بدين صفت كه گفتم بخواهد ياكنيزك بخرد. اگر بيند بر اشترمرغ نشسته بود، دليل كه به سفر بيابان رود و بعضي از معبران گفته اند كه بر مردي بيابان نشين غالب شود و به كاري بزرگ رسد. ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند اشترمرغ رابكشت، دليل كه بر مردي بياباني دست يابد و او را قهر كند. اگر بيند در خانه اشترمرغ با پر يا استخوان او داشت، دليل كه از مردي بياباني او را مالي حاصل ... 
شود. اگرديد كه بچه اشترمرغ داشت، دليل كه فرزند مرد بياباني او را حاصل شود. جابر مغربي گويد: اگر ديد بااشتر مرغ بنشست و آن اشترمرغ او رامطيع بود و او را در هوا برد و ديگر باره از هوابه زمين آمد، دليل كه با مردي بيابان به سفر رود و بازآيد با سود بسيار. اگر به خلاف اين بيند بد بود. 

ا

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 6 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:45

نه عامل بروز اختلال هاي جنسي در زن ها

سلامت نیوز:دکتر آتوسا شاداب در گفتگو با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: به طور معمول مردان و زنان به علت شرم و حیا از بیان اختلالات جنسی سر باز می زنند در حالی که برای حل آن باید مانند سایر بیماری ها اقدامات لازم انجام شود.

ارگاسم

کاهش اختلالات هورمونی*

وی ادامه داد: کاهش اختلالات هورمونی بعد از سن یائسگی در زنان و مردان به عنوان شایع ترین اختلال ارگانیک منجر به ابتلای مشکلات جنسی می شود.

عفونت های لگنی*

عضو جامعه جراحان ایران و اروپا عفونت های لگنی، واژینال و رحم را عامل ایجاد درد حین نزدیکی دانست که درد ناشی از آن عاملی برای کاهش میل و اختلال جنسی می شود.

اختلال در زمان ارگاسم*

وی تصریح کرد: افرادی که از نظر روانی تمایل به انجام فعالیت جنسی دارند اما به ارگاسم( اوج لذت جنسی) نمی رسند حاکی از علت غیر ارگانیک است نه ارگانیک که به عنوان یکی از عوامل اختلالات جنسی محسوب می شود.

تنفر از برقراری روابط جنسی*

شاداب افزود: برخی افراد با کاهش میل جنسی، از شروع روابط جنسی متنفرند، زیرا این افراد وابسته به یکسری اختلالات ارگانیک یا غیر ارگانیک هستند.برای نمونه فردی که در گذشته مورد سو استفاده یا تجاوز جنسی قرار گرفته و یا از نظر جسمانی مناسب نیست از این گروه افراد هستند.

بریدن کلیتوریس( عضو جنسی فعال خانم ها)*

وی اظهار داشت: از آنجا که در کشورهای خاورمیانه، نقاطی از افریقا، برخی مناطق جنوب ایران، کردستان و بلوچستان، کلیتوریس دختران زیر 5 سال را از نظر اخلاقی برای جلوگیری از خیانت آنها به خانواده هایشان می برند این امر در بزرگسالی عامل بروز اختلال جنسی آنان به شمار می رود.

عوارض مصرف برخی داروها*

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادرار مصرف داروهای فشار خون، ضد افسردگی، ضد استرس و آرامبخش ها را عوامل ایجاد کننده اختلالات جنسی بر شمرد.

تماس های جنسی دردناک*

وی در ادامه گفتگو با شفا آنلاین بیان کرد: علت اصلی تجربه تماس جنسی دردناک برای خانم ها ابتلا به عفونت های لگنی است حال آن که یکسری از اعمال جراحی مانند عمل های ترمیمی که منجر به تنگی واژن می شود عامل ایجاد تماس های جنسی دردناک و به دنبال آن اختلالات جنسی می شود.

زخم های ناحیه تناسلی*

به گفته شاداب زخم های ناحیه تناسلی نیز از دیگر علل تماس جنسی دردناک محسوب می شود.

سفت و جمع کردن واژن حین دخول*

عضو انجمن جراحان ایران و اروپا به خبرنگار شفا آنلاین گفت: 100 درصد عامل سفت و جمع کردن واژن حین دخول اضطراب است، به ویژه در زنانی که به تازگی وارد رابطه زناشویی شده اند یا در گذشته مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند.

وی افزود: به دنبال چنین حالاتی در یک زن، حین نزدیکی به طور ناخودآگاه واژن را سفت و جمع می کند که این امر منجر به بروز اختلال جنسی می شود. بنابراین باید زوج درمانی انجام شود؛ یعنی آموزش رفتار صحیح جنسی به زن و مرد.

متخصص کلیه و مجاری ادرار هشدار داد: شرم و حیا نباید عامل جلوگیری از حل اختلالات جنسی افراد شود زیرا این امر منجر به سستی اساس و بنیان خانواده و حتی منجر به فروپاشی آن می شود
منبع:شفاآنلاین

ارگاسم

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 7 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:42

تعبير خواب فتيله به همراه خواب بافتن جامه ها

ف

تعبیر خواب - فتيله
 فتيله در خواب هاي ما کار هوشيارانه و مدبرانه اي است که مي کنيم و در مورد آن اميد ها مي بنديم. اگر در خواب ببينيم که چراغي بدون فتيله داريم روياي ما مي گويد کاري بي اميد انجام مي دهيم. کاري مي کنيم که اميد پيروزي در آن نيست و حال آن که فتيله اي بدون چراغ داشته باشيم اميدي عبث و بيهوده داريم که وسيله اي براي رسيدن به آن در دست ما نيست. راه توفيق و پيروزي را نمي دانيم. اگر چراغي با فتيله داشته باشيم هم اميد داريم و هم راه رسيدن به آن را مي شناسيم ولي اين نشانه توفيق و پيروزي نيست مگر اين که فتيله روشن ... 
باشد. اگر چراغي در خواب داشته باشيم با فتيله روشن روياي ما گواهي مي دهد که اميد هست و راه رسيدن به آن نيز هست که توفيق را هم به دنبال دارد. چنان چه فتيله خاموش گردد اميد به پيروزي از بين مي رود. روي هم رفته فتيله در خواب اميد است و چنان چه تميز باشد کاميابي است. 

تعبیر بافتن جامه ها
محمدبن سيرين گويد: بافتن جامه ها درخواب سفر است و بافنده مسافر است. اگر بيند جامه يا چيزي مي بافت، دليل است كه به سفر رود آورده اند كه بافتن جامه ها در خواب خصومت است. اگر بيند جامه بافته ببريد، دليل كه آن كار با خصومت بر طرف شود و بريدن آن هم از سبب خطر است. اگر بيند رسن يا ريسمان را تاب مي داد، دليل است كه به سفر رود.

ابراهيم كرماني گويد: اگر بيند به جاي ابريشم ريسمان يا كتان مي بافت، دليل كه بد بود، زيرا كمه نشان خيانت است، خصوصا اگر بيند جامه تمام نگردد. جابرمغربي گويد: اگر بيند بافندگي هم يكرد، دليل است كه او را با مردم خصومت همي افتد و حالش نيكو شود، اما از مردان او سرزنش و ملامت رسد.

ب

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 12 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:38

ح ،حد و حدود رابطه جنسی در زمان عقد و نامزدی

ح ،حد و حدود رابطه جنسی در زمان عقد و نامزدی

زناشویی :در این مطلب به ح ،حد و حدود رابطه جنسی در زمان عقد و نامزدی خواهیم پرداخت. همانطور که میدانید دوران نامزدی و عقد بسیار مهم می باشد که شما میتوانید با رعایت برخی نکات در آن موفق باشید.

روابط جنسی در دوران نامزدی، چگونه؟

بسیاری از خانواده ها و همچنین برخی از مشاوران، زوج های جوان را از برقراری روابط کامل جنسی در دوران عقد، منع می کنند. ترس و نگرانی آنها از مسایلی مثل: احتمال به هم خوردن ازدواج، امکان باردار شدن ناخواسته عروس، کمتر شدن اشتیاق دوطرف و خصوصا پسر برای برگزاری هرچه سریع تر عروسی و… است.

اما از طرف دیگر محدود کردن غریزه جنسی و خودداری از برقراری رابطه کامل زناشویی می تواند عواقب زیادی نیز داشته باشد. سرپوش گذاشتن بر میل سرکش شهوت آنهم زمانی که دوطرف احساس می کنند این حق قانونی و شرعی آنهاست که از یکدیگر بهره ببرند، می تواند باعث برخی اختلافات و کج خلقی ها در زمان قبل از عروسی شود. از طرفی زمینه ایجاد انحراف را نیز فراهم نماید.

تصمیم با شماست، اما درست تصمیم بگیرید

برقراری رابطه جنسی بین شما و نامزدتان در دوران عقد یک تصمیم کاملا شخصی است و به حریم خصوصی شما مربوط می شود. از نظر شرعی و قانونی روابط جنسی بین پسر و دختری که صیغه عقد بین آنها جاری شده است هیچ اشکالی ندارد. روابط زناشویی بین زن و شوهر بسیار مورد تاکید و سفارش اسلام قرار گرفته است و در بسیاری روایات از آن بعنوان شکلی از عبادت یاد شده است. بنابراین تنها کسی که می تواند در خصوص رابطه جنسی شما و نامزدتان در دوران عقد، تصمیم گیری کند خود شما هستید. اما گرفتن این تصمیم کار ساده ای نیست و نباید از کنار آن به سادگی عبور کنید.

در اینجا ۵ نکته که به شما کمک می کند تا تصمیم درست را بگیرید، ذکر می کنیم:

۱ – آیا همه ریسک ها را می دانید؟

بارداری ناخواسته در دوران نامزدی یکی از ریسک هایی است که باید از آن آگاه باشید و درباره آن فکر کنید. احتمال به هم خوردن ازدواج شما به هر دلیلی نیز یکی دیگر از ریسک هایی است که باید به آن فکر کنید. باید بدانید که اختلافات در دوران نامزدی بسیار متداول هستند، اما کم نیستند شمار کسانی که در همان ابتدای راه زندگی و در دوران عقد، از یکدیگر جدا شده اند. بنابراین قبل از برقراری روابط کامل جنسی با نامزدتان، به این موضوعات خوب فکر کنید.

۲ – آیا اطمینان دارید که باهم می مانید؟

البته آخر و عاقبت هیچ ازدواجی از قبل معلوم نیست. به سختی می توان اطمینان داشت که شما تا آخر عمر با هم زندگی خواهید کرد یا خیر. زندگی مشترک از همان ابتدا با فراز و نشیب های زیادی مواجه است. اما اگر قصد دارید با نامزدتان همبستر شوید، بهتر است یک شناخت و اطمینان نسبی بین شما وجود داشته باشد. هرچقدر این شناخت و اطمینان بیشتر باشد، ریسک مواجه شدن با اتفاقات احتمالی مثل طلاق و جدایی در دوران عقد کمتر خواهد شد. فراموش نکنید که در صورت به هم خوردن ازدواج شما، چنانچه رابطه زناشویی به طور کامل بین شما برقرار شده باشد، هردوی شما آسیب خواهید دید. شاید در نگاه اول به نظر برسد در چنین موقعیتی فقط دختر آسیب می بیند، اما مسئولیت های قانونی پسر نیز در صورت برداشته شدن بکارت نامزدش، بیشتر خواهد شد. پس اگر هنوز مطمئن نیستید که ازدواج شما دوام خواهد داشت یا خیر، بهتر است همبستر شدن با نامزد خود را به تاخیر بیندازید.

۳ – احتمال بارداری ناخواسته را جدی بگیرید

آیا می دانید که هیچ یک از راههای پیشگیری از بارداری ۱۰۰% تضمین شده نیستند؟ بعنوان مثال استفاده از کاندوم، می تواند احتمال بارداری تا حدود ۸۵% کاهش دهد و هنوز ۱۵% احتمال حاملگی وجود دارد. بنابراین اگر آمادگی بچه دار شدن در دوران عقد را ندارید، بهتر است روابط کامل زناشویی را تا بعد از عروسی به تعویق بیندازید.

۴ – موقعیت مکانی و زمانی خود را بسنجید

بهتر است بدانید که اولین رابطه کامل جنسی با نامزدتان، لزوما یک تجربه رمانتیک و لذت بخش نخواهد بود! در اغلب مواقع این رابطه با درد و خونریزی شدید همراه است. بنابراین مطمئن شوید که در مکان و زمانی اقدام به این کار می کنید که امکان مقابله با هرنوع اتفاق ناخوشایندی را دارید. بعنوان مثال دسترسی به جعبه کمک های اولیه، دسترسی به درمانگاه و… از نکاتی است باید به آن توجه کنید.

۵ – هرگز ” فقط به خاطر نامزدتان ” اقدام به این کار نکنید

پس از در نظر گرفتن تمام موارد فوق، شما باید زمانی اقدام به برقراری رابطه جنسی کنید که خودتان نیز به آن تمایل کامل داشته باشید. هرگز به خاطر نامزدتان کاری را که آمادگی آن را ندارید انجام ندهید. اینکه “او می خواهد” و یا دوست صمیمی شما نیز در دوران نامزدی اش با همسر خود همبستر شده است و یا دلایلی از این قبیل هرگز دلیل کافی برای این که با نامزد خود همبستر شوید، نیست.
منبع:تبیان

ح ،حد و حدود رابطه جنسی در زمان عقد و نامزدی

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 5 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:35

ماجرای دختری که زن یک پسر شد تا کارت پایان خدمت بگیرد

د

جامعه > پلیس - پایگاه خبری پلیس نوشت: وقتی 18 ساله شد، چون دیپلم ردی بود و تصمیمی برای ادامه تحصیل نداشت و از آنجا که قصد نداشت به سربازی برود.

دوست دختر

براي گرفتن معافيت به هر دري زد و به هر راهي متوسل شد، حتي چند نفر را پيدا کرد که با دادن پول ، مشکلش را حل کنند، اما نشد که نشد، پيگيري هاي مکررش در سازمان نظام وظيفه جهت پيدا کردن، راهي، تبصره اي، ماده اي براي معافيت نيز چاره ساز نشد و فايده اي نداشت، تا اينکه متوجه شد براي اينکه حداقل بتواند در شهر خودش خدمت کند، راهش اين است که ازدواج کند.

علي که تا ديروز تنها مشکلش، نرفتن به خدمت سربازي بود حالا براي رفع مشکل اول بايد مسئوليت يک زندگي را در حالي که هيچ کار و درآمدي نداشت به عهده مي گرفت. خلاصه پس از کلي کلنجار رفتن با خودش ، تصميم گرفت تن به يک ازدواج ناخواسته دهد.
اما کدام دختر حاضر بود با شرايط علي (خدمت سربازي، نداشتن کار و درآمد، سن کم و ... ) کنار بيايد؟

هانيه 17 ساله بود و به همراه خانواده اش در يکي از روستاهاي اطراف بيجار زندگي مي کرد خانواده او با خانواده علي نسبت دوري داشتند. سابقا خانواده علي هم در آن روستا زندگي مي کرد که به دليل شغلش به شهر کوچ کرده بودند، وقتي قضيه خواستگاري مطرح شد، خانواده هانيه بخاطر نسبت فاميلي و شناختي که از خانواده علي داشتند، با اين وصلت موافقت کردند، البته علي هرچند در ظاهر خود را موافق اين ازدواج نشان داد، اما در واقع هيچ علاقه اي به هانيه نداشت و صرفا او را به عنوان ابزاري براي رفع مشکلش مي ديد. در مقابل، هانيه بخاطر صفا و خلوص نيتي که داشت، فکر مي کرد علي با صداقت و عشق و علاقه تن به اين وصلت داده است.

بنابراين، ازهمان ابتداي ازدواج، به خودش قبولاند که شوهرش سرباز است و کار و درآمدي هم ندارد و نمي تواند مشکل و مانعي براي خوشبختي شان باشد، مهم عشق و علاقه و صفا و صميميت است که دارند، پس براي تحکيم رشته هاي اين پيوند، در حالي که به تازگي در دانشگاه قبول شده بود. علاوه بر تحصيل در دانشگاه، سرکار هم رفت تا کمک خرجي براي خود و همسرش شود، در مقابل علي با سوء استفاده از حسن نيت همسرش، با دادن وعده وعيدهاي دروغين او را اميدوار نگه داشت.

چند ماهي بيشتر به انتهاي خدمت علي باقي نمانده بود و او تقريبا به تمامي خواسته هاي که از اين وصلت مي خواست، رسيده بود، در يکسال و اندي که از خدمتش مي گذشت محل خدمتش در همان شهر محل سکونتش افتاده بود و به رغم اينکه مسئوليت يک زندگي بر گردنش بود، اما به بهانه سرباز بودن هيچ گاه زير بار مخارج زندگي نرفته بود.

هرچه خدمت سربازي علي به انتها نزديک تر مي شد اختلافات او با همسرش بيشتر بروز مي کرد، اين اواخر علي ديگر آن پسر مودب و مطيع دو سال پيش نبود، برخلاف تصور هانيه که انتظار داشت با پايان يافتن خدمت سربازي شوهرش، فصل جديدي در زندگي شان شروع شود، همسرش سرناسازگاري گذاشته بود و سرکوچکترين مسائل پوچ و بي اهميتي بهانه مي گرفت و داد و بيداد راه مي انداخت و به هر طريقي هانيه را رنج و عذاب مي داد.

هانيه که بي صبرانه منتظر روزهاي خوش زندگي اش بود، اصلا انتظار چنين رفتاري را از همسرش نداشت، بنابراين هرگاه در برابر رفتارهاي غيرمنطقي شوهرش از او توضيح مي خواست، با جواب هاي بي سروته و غير منطقي علي مواجه مي شد، ابتدا فکر مي کرد علي از اينکه کار و درآمدي ندارد و احتمال بيکار باقي ماندن پس از خدمت سربازي، اينگونه بهانه هايي مي گيرد بخاطر همين موضوع هميشه با او صحبت مي کرد و دلداري اش مي داد، ولي کو گوش شنوا.

متأسفانه اطرافيان و بزرگترهاي علي به جاي دادن پند و نصحيت به او براي انتخاب راه صحيح زندگي يا در برابر رفتارهاي او بي تفاوت بودند و يا مثل عموي بزرگش به لجاجت و گمراهي او کمک هم مي کردند. فرجام اين بگو مگوها و کشمکش ها پس از گرفتن کارت پايان خدمت علي، ارسال برگه احضاريه دادگاه خانواده براي هانيه بود. زماني که دادخواست طلاق به دست هانيه رسيد، هاج و واج مانده و از تعجب خشکش زده بود، او انتظار هر کاري از علي را داشت، جز اين کار!

با خودش گفت: خدايا! آيا جواب اين همه حسن نيت و صداقتم اين بود؟ از زمان ارائه دادخواست طلاق به هانيه، آن دو همديگر را نديدند تا اينکه.......

روز دادگاه

همين که علي و هانيه در راهروي دادگاه خانواده حاضر شدند، چشمانشان در هم گره خورد، علي از چشمان پرسشگر هانيه فهميد که هزاران سوال بي جواب در آن نهفته است که هنوز جواب هيچ کدام از آنها را نيافته . هر چند که هانيه مشتاق بود که جواب سوالهاي بي جوابش را بشنود، اما نمي دانست که بايد از کدامشان شروع کند، در همين اثنا، صداي رئيس دفتر دادگاه خانواده که آن دو را براي رفتن پيش قاضي مي خواند، پيوند اين گره ها را از هم پاره کرد.

قاضي: آقاي علي - م. مطابق محتويات اين پرونده شما دادخواست طلاق داده ايد. لطفا براي دادگاه علت آن را توضيح دهيد؟

علي: آقاي قاضي ! زن من، ناسازگاري مي کند، حرف مرا گوش نمي دهد، هر جا که دوست دارد مي رود، زندگي اش را ول کرده، چسبيده به درس خواندن، من اصلا دوست ندارم، زنم به دانشگاه برود!

قاضي رو به زن کرد و گفت: خانم هانيه آيا شما حرفها و ادعاهاي شوهرتان را قبول و تأييد مي کنيد؟

هانيه: آقاي قاضي ! من نمي دانم اين اواخر (چند ماه اخير) براي شوهرم چه اتفاقي افتاده که اين همه تغيير رويه و رفتار داده است. حرف هايي مي زند و ادعاهايي مي کند که خودش هم مي داند از پايه و اساس اشتباه و بهانه است.

روزي که با هم ازدواج کرديم، قرار شد با موافقت خودش به درسم ادامه دهم (حتي نوشته اش هم موجود است) اگر سرکار هم مي روم در واقع به نفع خودش بوده است چون تاکنون بخاطر اينکه سرباز بوده، هيچ خرجي ونفقه اي به من نداده است، در واقع در اين مدت من علاوه بر تأمين مخارج زندگي، حقوقم، کمک خرجي او هم بوده است.

قاضي: آقاي علي آيا حرفهاي همسرتان را تأييد مي کنيد؟

علي: (سکوت) آقاي قاضي ، من کاري به اين حرفها ندارم، من فقط طلاق مي خواهم!

هانيه، قبل از انيکه قاضي بخواهد سوالش را مطرح کند، خودش پاسخ داد: درست که فکر کردم، فهميدم که او در واقع اين رفتارها را مي کند که من را نسبت به خودش زده کند، حالا که خدمت سربازي اش تمام شده و خرش از پل گذشته مي خواهد آزاد باشد و بدون هيچ قيد و بندي با رفقايش به عيش و نوش بپردازد، اين وسط من مزاحم هستم، فکر مي کند با بودن من در زندگي اش، مشکلاتش زيادتر مي شود. حالا که او اين طور مي خواهد، حرفي ندارم! اما از حق و حقوقم نمي گذرم!

در واقع حرفهاي هانيه درست بود، علي ديگر با هانيه کاري نداشت و آن چيزهايي که مي خواست از هانيه بدست آورده بود.

نظريه کارشناسي

ابوالفضل عليزاده، وکيل دادگاه و کارشناس حقوقي خانواده در خصوص اين ماجرا،استناد به ماده 1133 قانون مدني مي کند و مي گويد: مرد مي تواند هر وقت بخواهد زن خود را طلاق دهد،البته بايستي حق و حقوق زن که شامل مهريه، نفقه و نفقه ايام عده مي باشد را پرداخت نمايد، در صورتي که عقد نباشند يعني ازدواج کرده باشند، اجرت المثل را نيز بايد به زن پرداخت نمايد و زن نمي تواند درخواسته مرد يعني طلاق خللي وارد آورد مگر در صورتي که در عقد ازدواج، حق طلاق به زن داده شده باشد.

وي مي افزايد: البته از نظر وجداني و اخلاقي در اين ماجرا، حق کاملا با زن است، اينکه فردي بخواهد براي رسيدن به آمال و خواسته هايش، کس ديگري را وسيله قرار دهد و با احساسات و عواطف يک زن بازي کند،يک عمل زشت و ضد اخلاقي است و اينگونه افراد نه تنها در برابر خدا و جامعه بايد پاسخگو باشند بلکه بايد در مقابل وحدان خويش نيز جوابگو باشند.

البته اين آقا مي توانست از خدمت سربازي به عنوان يک فرصت کسب تجربه براي حرفه آينده اش نگاه کند چون خدمت سربازي فرصتي است براي ياد گيري بسياري از حرفه ها و فنون و همچنين کسب تجارب ارزنده براي زندگي.
منبع :پایگاه خبری پلیس - خبرآنلاین

دوست پسر

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 10 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:26

روایت سنتی و روایت نسبتا جدید از شب زفاف

سلامت نیوز: حقیقت مطلب اینست که اکثر مسلمانان نتوانسته اند اهمیت بسیار زیاد مسائل جنسی و توجهی که اسلام به این مسئله دارد را درک کنند . این مسئله باعث می شود که آموزش مسائل جنسی تبدیل به یک حلقه ی مفقوده در جامعه شود و به خاطر همین سهل انگاری و عدم اطلاع رسانی بعضی از نهادهای آموزشی و فرهنگی ، افرادی که در مسائل جنسی دچار مشکل می شوند ...

الف : سنتی مذهبی
حقیقت مطلب اینست که اکثر مسلمانان نتوانسته اند اهمیت بسیار زیاد مسائل جنسی و توجهی که اسلام به این مسئله دارد را درک کنند . این مسئله باعث می شود که آموزش مسائل جنسی تبدیل به یک حلقه ی مفقوده در جامعه شود و به خاطر همین سهل انگاری و عدم اطلاع رسانی بعضی از نهادهای آموزشی و فرهنگی ، افرادی که در مسائل جنسی دچار مشکل می شوند و به سراغ منابع علمی معتبر می گردند ، اغلب مواقع نتایج خوب و استانداردی را به دست نمی آورند.

در شب اول عروسی چه باید کرد؟
شب عروسی (زفاف) اولین شب شروع زندگی مشترک و یکی از شب های بسیار مبارک است . مبارکی آن از این جهت است که در روایت آمده مؤمن با ازدواج و عروسی کردن نیمی از ایمانش تکمیل می شود . به همین جهت در منابع اسلامی آداب فراوانی برای آن ذکر شده است . در این شب دعا مستجاب است و فرشتگان رحمت خدا را برای عروس و داماد نازل می کنند.
از آموزه های دینی به دست می آید ، همبستر شدن زن و شوهر و ارضای غریزه جنسی از این راه عبادت محسوب می شود و حتی در روایتی آمده است اگر کسی عمل نزدیکی با همسرش را همراه با آداب و رسوم آن زود به زود انجام دهد ، به یکی از سنت های پیامبران (ص) عمل کرده است .

نکاتی که در این جا باید بر آن تأکید کرد این است :
  1- در انسان برخلاف سایر جانداران ، کیفیت همبستر شدن و انجام رفتار جنسی با همسر غریزی نیست ، بلکه آموختنی است و باید روش صحیح آن را یاد گرفت ، گرچه اصل وجود غریزه جنسی ، غریزی و فطری است. به همین دلیل یکی از ضروریات برای هر پسر و دختر جوان که تصمیم بر ازدواج دارند ، این است که دانستنی های لازم برای این کار را یاد بگیرند. این دانستنی ها شامل: مقدمات همبستر شدن ، شناخت نیازهای عاطفی یکدیگر در هنگام آمیزش و رعایت آن، شناخت راه های مختلف همبستر شدن ، آگاهی از راه های جلوگیری از بارداری ، تنظیم خانواده ، آگاهی از احکام شرعی آن اعم از زمان و مکان آمیزش و مسائل دیگر آن مثل غسل و امثال آن ، رعایت بهداشت ظاهری مثل مسواک زدن ، خوشبو بودن و امثال آن ، آگاهی از نکات بهداشتی آمیزش و رعایت آن ، آگاهی ضمنی از اختلال های جنسی که در صورت وقوع ، سریعا برای معالجه اقدام کنند و صدها نکته ریز و درشت که بیان آنها در این جا مقدرو نیست و برای فراگیری آن لازم است به کتاب های مفیدی که در این زمینه تألیف شده مراجعه شود .

  2- رسیدن زن و شوهر به اوج لذت جنسی (ارگاسم) ، یکی از علائم انجام شدن موفقیت آمیز آمیزش جنسی است. اما با تأسف باید بگوییم بسیاری از همسران به دلایل مختلف که مهمترین آن عدم آگاهی است ، از انجام رضایت بخش این عمل ناتوانند و به همین جهت به مشکلات زیادی اعم از جسمی و روانی مبتلا می شوند . حتی طبق آماری که روان شناسان و کارشناسان امور خانواده ارائه کرده اند بیش از 75 درصد از عوامل اختلاف های خانوادگی ریشه در این موضوع دارد . حتی شیخ اجل سعدی در گلستان در ضمن داستانی می گوید:
زن کز بر مرد بی رضا برخیزد
زان خانه و زان سرا بلا برخیزد

در رسیدن به اوج لذت جنسی ، که علامت آن انزال در زن و مرد است ، بین زن و مرد تفاوت وجود دارد و معمولا مرد بسیار زودتر از زن به این مرحله می رسد . به همین خاطر بسیاری از مردان وقتی به ارگاسم می رسند ، دست از کار می کشند ؛ در حالی که هنوز همسرشان به ارگاسم نرسیده است. رها کردن زن دراین حالت باعث می شود مشکلات جسمی زیادی از جمله ایجاد درد در ناحیه کمر و شکم برایش به وجود آید . پس لازم است مرد به این نکته توجه کند و قبل از آمیزش ، همسرش را با تحریک نقاط حساس زن ، او را برای این کار آماده کند .
در روایات فراوانی این موضوع مهم بیان شده و تصریح می کند یکی از آداب همبستر شدن با همسر ، ملاعبه یعنی تحریک زن از طریق لمس و مالش بدن و در آغوش گرفتن و … است . حتی در حدیثی آمده است مردی که قبل از نزدیکی با همسرش ملاعبه کند ، مورد نظر و لطف و رحمت ویژه خدا قرار می گیرد.

آداب روابط زناشویی زن و مرد دو قسم است :

الف – آداب شب زفاف که عبارت است از:
ابتدا عروس و داماد وضو بگیرند  ، تکبیر گفتن در این شب  ، خواندن دو رکعت نماز ؛
خواندن این نماز با حال خضوع و خشوع و دعا کردن در سرنوشت عروس و داماد بسیار مؤثر است . خواندن دعا و نیایش ، که بعد از خواندن نماز زفاف صورت می گیرد .

دست گذاشتن داماد بر پیشانی عروس ؛
پس از ورود عروس به حجله ، داماد در حالی که رو به قبله می ایستد ، دست خویش را بر پیشانی عروس بگذارد و برای خود و عروس و اولاد آینده ‏شان  ، دعا می کند  و از خداوند خیر و برکت می طلبد.

ب – آداب عمومی ( مستحبات) زناشویی :

  گرفتن وضو و گفتن بسم اللّه‏
  در هنگام جماع تعجیل نکند و زن را برای آن آماده کند تا او هم کاملاً لذت ببرد
  جماع در شب‏های دوشنبه ، سه شنبه ، پنج شنبه یا جمعه باشد
  هنگام جماع با زن ملاعبه و بازی کند تا او کاملاً آماده شود
  جماع را وقتی انجام دهد که زن میل دارد
  بهتر است نزدیکی در اول شب نباشد ، بلکه ساعاتی بعد از خوردن شام باشد ، زیرا معده پر است و نزدیکی موجب قولنج و فلج و چکیدن بول و فتق و ضعف بینایی و برخی بیماری های دیگر می شود .

 ب – نسبتا جدید

آداب و رسوم غلط در شب زفاف:

هم در گذشته و هم در حال حاضر در خانواده های سنتی ایرانی رسم است که در شب اول عروسی (شب زفاف) زنان پشت در اتاق عروس و داماد می نشینند تا داماد پارچه ای خونین را نشان آنها بدهد تا از پشت در بلند شوند و به خانه های خود بازگردند . این دستمال خونی نشان دهنده پاره شدن پرده بکارت عروس توسط داماد است.

در تلقی عمومی جامعه ما ، شب ازدواج و زفاف ، شب خوشبختی و رسیدن به آرزوهاست ، اما شب زفاف ، شب خستگی هم هست ، شب اظطراب و نگرانی است شب سر درد ، شب گریه ، شب سوزش معده و شب …….و حتی شاید شب بر باد رفتن آرزوها هم باشد .

اینكه چنین شبی با جایگاهی كه در فرهنگ اجتماعی ما دارد و اثرات آن بر زندگی ما اینقدر درباره اش كم صحبت شده و حتی از دید نویسندگان و دیگر هنرمندان ما هم پنهان مانده خود معمایی است .

شب عروسی در فرهنگ ما فعلا آن موقعی است كه دو تا آدم كه چند وقت در تدارك ازدواج بوده اند برای اولین بار زن و شوهر می شوند و به صورت رسمی در یك رختخواب می خوابند ، شب ازدواج فقط و فقط یك كار اجباریست . شما و همسرتان باید از ماشین عروس پیاده شوید ، به درون خانه بروید و در را ببندید ، همین . هر كس دیگری انتظاری به غیر از این داشت زیاد به حرفش گوش نكنید .

در فرهنگ ما ازدواج به همه فامیل مربوط است بعضی جاها ( كه از لحاظ سواد عمومی رابطه جنسی در  مرحله پایین تری هستند ) از داماد انتظار دارند در عرض 10 دقیقه تا نیم ساعت پارچه خون آلودی را به عنوان نشان باكره بودن عروس تحویل بدهد. بعضی ها ممكن است تا شب ازدواج ، عروس اشون یا دامادشون را ندیده باشند و خیلی های دیگر ممكن است اون رو لخت ندیده باشند . عده زیادی هم هستند ماه قبل از عروسی با همسرشون رابطه جنسی داشته اند ، پس پیچیدن یك نسخه ثابت غیر ممكن است اما چیزهای مشتركی هم وجود دارد .

همه ما شب ازدواج خسته ایم توی این بحثی نیست ازدواج ایرانی سخته حداقل یك هفته دویدن و حرص خوردن داره دنبال جا می گردید خونه رو مرتب می كنید . دعوت فامیل و خلاصه تحمل دردسر های جشن . همه اینها باعث می شود كه بهترین شب زندگی شما با خستگی و تنش های بدنی شروع بشه . عروس و داماد یا به اجبار غذا میخورند یا اصلا فرصت غذا خوردن پیدا نمی كنند و هر دو حالت برای یك رابطه جنسی خوب مضر است .

پس این شب چكار باید كرد ؟ احیانا دفعه اولی است كه می خواهیم رابطه جنسی داشته باشیم . تاثیر خستگی و اضطراب را می دونید ؟ برای آقایون این احتمال هست كه اندام جنسیشون راست نشه و در صورت وقوع این امر اضطراب جند برابر می شود و اوضاع بدتر . در مورد خانمها این اضطراب باعت خشك شدن مهبل می شود  كه حتی برای خانمهای كار كشته هم دخول مشكل می شود چه برسه به دختری كه برای اولین بار میخواد دخول را تجربه كنه . پس اولین كار شما مبارزه با اضطراب است . بهتر است اون دسته از كسانی كه فامیل هاشون منتظر دیدن دستمال خونی هستند این مطلب را براشون روشن كنند كه این فكر بیهوده ای است و بهتره شما را به حال خودتون بذارن .

یکی از راه های مبارزه با اضطراب اینه كه منبع اونو از بین ببرید . منبع اضطراب شب زفاف است اجبار به عمل جنسی است پس این " اجبار " لعنتی را از بین ببرید .

اگه میتوانید با همسرتان صحبت كنید و بگویید احتیاجی نمی بینید كه شب اول در اوج خستگی و تنش و اضطراب حتما رابطه جنسی داشته باشید صحبت كنید چه قبلا و چه وقتی آخر شب با هم تنها هستید كه عاشق عمل جنسی هستید ولی امشب اجباری در انجام كامل اون ندارید و بهتر می بینید كه این كار را به فردا یا روزهای بعد موكول كنید كه بدن هاتون تازه هستند و فكرتون باز و از نظر وقتی هیچ جور تنگی ندارید .

با این فكر هم آغوشی را شروع كنید اگر دوست داشتید تا آخرش بروید و هرجا احساس كردید وقتش نیست متوقف شوید . اما خواهشا وحشی بازی هم در نیارید عمل هم آغوشی را یك اجبار نشون ندهید نه به مرد و نه به زن . مرد باید اولین نكته براش راحتی و آرامش همسرش باشه و زن به جای اینكه مردانگی را توی .... سفت و دراز و زور زیاد ببینه توی اخلاق و رفتار دنبالش بگرده.

یك نكته بسیار مهم : در اولین تجربه رابطه جنسی اگر باعث ناراحتی و ناخوشایندی طرف مقابل خود بشوید این كار مطمئنا از لحاظ روحی و روانی تاثیر بدی روی رابطه جنسی آینده شما هم خواهد داشت ( می دانید كه روان آدمی در رابطه جنسی چقدر تاثیر گذار است)

صحبتی با آقا دامـــــــاد :

قبل از هر چیز یادتان باشد كه آب یا نوشیدنی دیگری كه میل دارید در اتاق باشد كه اگر هر كدام از شما احساس تشنگی كردید لازم نباشد بروید بیرون دنبال نوشیدنی بگردید .

چون خیلی ها شب اول به خاطر ترس و تنش و..... دهنشان خشك می شود و احتیاج به آبی دارند. وارد خانه كه می شوید قبل از افتادن روی مبل و صندلی بطرف همسرتان بروید و او را در آغوش بكشید ، زیر گوشش بگوید كه دوستش دارید و قول بدهید كه این زندگی زیبایی را كه كنارش شروع كردید را ادامه خواهید داد . همین طور كه در آغوشش گرفتیه اید به سمت جایی برای نشستن بروید و كنار هم بنشینید . هم او خسته است و هم شما .

توی صورتش نگاه كنید و بگویید كه زیباست هیچ عجله ای نكنید با حوصله باشید و صبور . آرام حجابش را بردارید و عاشقانه به همسرتان نگاه كنید و تكرار كنید كه واقعا زیباست بسیار ظریف به دستهایش دست بزنید دست ها را بالا بیارین و آرام ببوسید . بعد از بوسه چند لحظه مكث كنید و به خاطره این بوسه فكر كنید ( اینجا فرصت مناسبی است كه آیا آب یا نوشیدنی دیگه ای لازم داره ؟)

اگر قبلا با همسرتون رابطه جنسی داشته اید این كارها را به عنوان یك عروس با او بكنید و اگر نداشته اید و دختر از طبقاتی باشد كه هیچ وقت با پسری حتی خود شما نبوده به او اطمینان بدهید تا ترس و اضطرابی نداشته باشد . توجه كنید كه زنها نسبت به بدنشان خیلی حساس می باشند پس یك ضرب به سینه ها یا جاهای دیگر دست نزنید اگر خیلی خسته نیستید با همسرتان بایستید و ایستاده در آغوشش بگیرید اینطوری میتوانید آروم دستهاتونو حركت بدین و پشت بدن همسرتونو نوازش كنید آروم در گوشش حرف های عاشقانه بزنید .

بقیه مراحل به همین سادگیست به آرومی همین فضا را دنبال كنید ( عاشق باشید و اعتماد دهنده به طرف مقابل در هر تماس ). كنار هم دراز بكشید و آروم تا حدی لباسها را در بیاورید همسرتان را تحسین كرده و شهوت انگیزی اش را بهش یاد آور شوید . سانتی متر به سانتی متر بدن همسرتان را لمس كرده و به آن عادت كنید .

صحبتی با عروس خانم :

خانم عزیز شما هم وظیفتان همین چیز هاست . اگر لباس آقا داماد را تا آخر در آورده اید بهش بگوید به پشت بخوابد و چشماش را ببندد با احتیاط كامل به بدن همسرتان دست بكشید آلت جنسی او را اگر خواستید نوازش كنید و نه كار بیشتر . اگر بار اول است در این جلسه اجازه دهید كه گذشت زمان همه چیز را یاد بدهد جلسه اول حداكثر می تواند شناخت باشد به هر حال نه آقا از آلت جنسی شما زیاد سر در نیاورد و نه شما از آلت جنسی او پس یك حركت لذت بخش را شروع كنید مانند نوازش آلت همدیگر و كمی به همین حركت ادامه دهید . قصدتان كمی نوازش و بعد خوابیدن و استراحت كردن باشد هر چند ممكن است كه چیز های دیگری هم پیش آید . رابطه جنسی لازم نیست حتما دخول باشد اگر بخواهید یك ضرب سراغ دخول بروید مثل اینه كه با زبانی كه نمی شناسید برنامه نویسی كنید . صبر كنید تا اول چگونگی موضوع را یاد بگیرید این باعث می شود موقع عمل مقدمات را خوب بدانید .

خلاصه كلام :

1 – تا احساس آمادگی كامل برای كاری نكرده اید وارد عمل نشوید .

2 – هر لحظه مطمئن باشید همسرتان راحت است ( آقایون بیشتر توجه كنند چون این عمل اولین بار برای خانمها خیلی اضطراب آورتر است )

3 – اگر عروس باكره باشد از پرده بكارت نترسید اگر دخول را درست انجام بدهید پرده بكارت بدون درد یا خونریزی باز خواهد شد.
منبع :مجله پزشکی مادر ir-med.com

شب زفاف

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 5 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:22

نکات خواندنی و جالب درباره پرده بکارت

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله پزشکی مادر پرده بكارت در حقیقت یك غشای نازك ، همراه با سوراخ یا سوراخهایی برای عبور جریان خونریزی عادت ماهیانه از درون آن ، و چیزی كه بطور مشخص ورودی واژن زنان رو مسدود كرده است. اینكه موجودیت و مفهوم پرده بكارت چیست یكی از اسرار جاودانه و نهفته در بدن زنان است.

در طول نخستین مراحل رشد جنینی، به طور كلی هیچ بخش ورودی به واژن وجود ندارد.لایه باریك بافتی كه در این مرحله واژن را می پوشاند، قبل از تولد به طور ناقص تقسیم می شود، این لایه بعدها پرده بكارت را به وجود می آورد. در صورتیكه در مرحله قبل از تولد، تقسیم لایه به طور كامل صورت گیرد، موجب می شود بعضی زنان به طور مادرزاد، پرده بكارت نداشته باشند.

بسیاری تصور می كنند كه پرده بكارت، داخل واژن قرار دارد. در صورتیكه اینطور نیست. پرده بكارت، بخش خارجی اندام جنسی است و دقیقا در ورودی دهانه واژن قرار دارد. در نظر داشته باشید كه هیچ واژنی دقیقا شبیه آن دیگری نیست.اندازه و شكل این سوراخ از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است.

بعضی ها مادرزاد پرده بكارت ندارند، بعضی دیگر پرده بكارتشان بدون سوراخ است، درحالیكه برخی دیگر پرده های بسیار ضخیمی دارند كه ممكن است برای پاره كردن آن، كمك پزشك مورد نیاز باشد تا از بروز درد در هنگام ارتباط جنسی جلوگیری شود، این شیوه را بریدن پرده می نامند.طی اولین دخول، پرده بكارت در چند جا پاره شده و به چند قطعه تقسیم می شود، غالبا تا زمانی كه زن، نوزادی به دنیا بیاورد باقیمانده پرده در دهانه واژن وجود خواهد داشت.

اگرچه بنظر نمی رسد این بخش وظیفه خاصی داشته باشد، و شاید بتوان گفت كه بافت آن باقی مانده ازفرآیند رشد و شكل گیری واژن باشد. بنظر می آید كه این بخش باعث می شود كه جرم و چرك نتوانند وارد سطح داخلی واژن گردند. حتی می توان گفت كه در بچه ها و اطفال ، پرده می تواند تا حدی یك نقش محافظتی را در برابر وارد شدن اشیا بداخل واژن بازی کند. در بعضی مواقع مشاهده میزان آسیب به پرده می تواند دلیل بر وجود رابطه نامشروع و یا حتی دال بر مورد آزار واذیت قرار گرفتن نیز تلقی گردد.

در طول تاریخ فرهنگهای بسیاری را می توان دید كه در آنها داشتن روابط جنسی خارج از چهارچوب ازدواج ، غیر قانونی بوده است. در این فرهنگها دست نخورده بودن پرده دال بر نداشتن رابطه جنسی برای فرد تلقی می گردد. اما از نظرعلمی مفهوم دست نخورده بودن پرده بیشتر به یك افسانه غیر واقعی می ماند. دلیل آن هم این است كه پرده دارای انواع گوناگونی از نظر شكل ، ضخامت و اندازه می باشد. حتی ازانواع آن می توان به نوع حلقوی آن اشاره كرد كه پرده تمامی ورودی داخل واژن را مسدود می كند و تنها یك سوراخ در میان آن قرار دارد. یا میتوان به پرده جداره دار اشاره كرد كه دارای شكافهای باریكی در قسمت مركز به پایین آن می باشد.

اكثر پرده ها تمامی بخش ورودی واژن را پوشش نمی دهند و همواره دارای منافذی برای خروج خون و مواد زائد در طول مدت عادت ماهیانه هستند.اما در بعضی موارد نادر پرده می تواند قطور باشد و یا بدون سوراخ بوده و یا تمامی بخش ورودی واژن را پوشش دهد. اینگونه پرده ها احتمالاٌ اجازه قاعدگی و یا نفوذ آلت جنسی مرد در زمان آمیزش جنسی و یاهر چیزی كه بخواهد وارد واژن گردد را نخواهند داد.

در اینصورت در زمان سیكل ماهیانه خونریزی صورت نخواهد گرفت و نتیجه آن پر شدن واژن از خون خواهد بود كه این خون می تواند به سمت رحم حركت كرده و موجبات دردسر را برای فرد فراهم آورد. پزشكان این مانع را با یك جراحی ساده و ایجاد شكاف برطرف می کنند.

از آنجا كه پرده بكارت می تواند دارای اشكال مختلف باشد ، باید دریافت كه بازبینی آن نمی تواند دلیل محكمی برای اثبات این مورد باشد كه فرد دارای رابطه جنسی بوده است یا خیر. این قضاوت نادرست می تواند افرادی را هم كه پرده آنها در اثر فعالیتهای ورزشی ،خودارضایی، استفاده از تامپون ، كشیدگی بیش از حد ، نبود مادر زادی ، تستهای پزشكی و غیره دچار آسیب گردبده ، به دردسر اندازد. حتی بسیاری از مدارك از این حكایت می كنند كه پارگی پرده در اثر كشیدگی بیش از حد در فعالیتهایی مانند رقص ، ژیمناستیك و یا اسب سواری نیز شایع است.

گونه ای پرده نیز وجود دارد كه بسیار انعطاف پذیر و قابل ارتجاع بوده و در اثر ورود آلت جنسی یا جسم خارچی به واژن ، ممکن است پاره نشود ودوباره به حالت قبلی خود باز گردد. در ادامه باید یاد آور شد كه پارگی پرده ممكن است با مقداری درد و مدتی خونریزی همراه باشد ولی موارد بسیاری نیز وجود دارد كه پرده بدون درد و خونریزی پاره گردیده است .

انواع مهم پرده عبارتند از :

1- پرده بکارت بدون منفذ

2- پرده بکارت مثلثی

3- پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)

4- پرده بکارت نوع هلالی

5- پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)

6- پرده بکارت نوع غربالی

7- پرده بکارت نوع زبانه دار

8- پرده بکارت نوع دندانه دار

9- عدم وجود پرده بکارت به طور طبیعی

10- پرده بکارت بسیار سخت و سفت
منبع :مجله پزشکی مادر ir-med.com

پرده بکارت

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 16 تاريخ : دوشنبه 24 آبان 1395 ساعت: 13:18

تصاوير غمناک مخصوص حضرت رقيه (س)
 

حضرت رقیه (س)

تصاویر و عکس های غمگین مخصوص شهادت حضرت رقیه (س)

حضرت رقیه (س)
 

تصاویر و عکس های غمگین مخصوص شهادت حضرت رقیه (س)

حضرت رقیه (س)

تصاویر و عکس های غمگین مخصوص شهادت حضرت رقیه (س)

حضرت رقیه (س)

شهادت حضرت رقيه (س)

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 20 تاريخ : يکشنبه 16 آبان 1395 ساعت: 18:32

عکس قدیمی حاج قاسم سلیمانی با لباس جنگ
 

قاسم سلیمانی,عکس قاسم سلیمانی

عکس قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی,عکس قاسم سلیمانی

عکس قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی,عکس قاسم سلیمانی

عکس حاج قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی,عکس قاسم سلیمانی

قاسم سلیمانی

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 10 تاريخ : يکشنبه 16 آبان 1395 ساعت: 18:25

عکس جالب ترانه علیدوستی در کنار بازیگران معروف مرد
 

ترانه علیدوستی,عکس ترانه علیدوستی,بیوگرافی ترانه علیدوستی

گالری تصاویر و عکس های زیبا و دیدنی از ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی,عکس ترانه علیدوستی,بیوگرافی ترانه علیدوستی

گالری تصاویر و عکس های زیبا و دیدنی از ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی,عکس ترانه علیدوستی,بیوگرافی ترانه علیدوستی

گالری تصاویر و عکس های زیبا و دیدنی از ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی,عکس ترانه علیدوستی,بیوگرافی ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 11 تاريخ : يکشنبه 16 آبان 1395 ساعت: 18:22

عکس بچه دردسر های عظیم به همراه الناز حبیبی
 

الناز حبیبی,عکس الناز حبیبی,بیوگرافی الناز حبیبی

مجموعه ای از تصاویر و عکس های جدید و دیدنی الناز حبیبی

الناز حبیبی,عکس الناز حبیبی,بیوگرافی الناز حبیبی

مجموعه ای از تصاویر و عکس های جدید و دیدنی الناز حبیبی

الناز حبیبی,عکس الناز حبیبی,بیوگرافی الناز حبیبی

مجموعه ای از تصاویر و عکس های جدید و دیدنی الناز حبیبی

الناز حبیبی,عکس الناز حبیبی,بیوگرافی الناز حبیبی

الناز حبیبی

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 9 تاريخ : يکشنبه 16 آبان 1395 ساعت: 18:19

عکس جالب از حضور گلاره عباسی در برنامه خندوانه
 

گلاره عباسی,عکس گلاره عباسی,بیوگرافی گلاره عباسی

مجموعه ای از تصاویر و عکس های جدید و دیدنی گلاره عباسی

گلاره عباسی,عکس گلاره عباسی,بیوگرافی گلاره عباسی

مجموعه ای از تصاویر و عکس های جدید و دیدنی گلاره عباسی

گلاره عباسی,عکس گلاره عباسی,بیوگرافی گلاره عباسی

مجموعه ای از تصاویر و عکس های جدید و دیدنی گلاره عباسی

گلاره عباسی,عکس گلاره عباسی,بیوگرافی گلاره عباسی

گلاره عباسی

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 7 تاريخ : يکشنبه 16 آبان 1395 ساعت: 18:15

سلفی عجیب از سحر قریشی با یک قوطی
 

سحر قریشی,بیوگرافی سحر قریشی,عکس سحر قریشی

مجموعه از تصاویر و عکس های جدید و دیدنی از سحر قریشی

سحر قریشی,بیوگرافی سحر قریشی,عکس سحر قریشی

مجموعه از تصاویر و عکس های جدید و دیدنی از سحر قریشی

سحر قریشی و مادرش

عکس سحر قریشی و مادرش

برادر سحر قریشی

عکس برادر سحر قریشی

یادگاری...
ما را در سایت یادگاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما yadegarii بازدید : 9 تاريخ : يکشنبه 16 آبان 1395 ساعت: 18:11